Opel залага на активни аеродинамични жалузи

Main October 9, 2014 | Speed-Press.com A- A+ 27915 views | no comments

Opel разработва иновативните активни жалузи, покриващи целия радиаторен отвор. Майкъл Ейбълсън, говорител на борда на директорите на Adam Opel AG и вицепрезидент на Vehicle Engineering, представи иновацията на тазгодишния колоквиум в Аахен, най-големия конгрес в Европа в областта на автомобилните и двигателните технологии.
Така наречените активни въздушни жалузи са разположени в отвора за охлаждане на радиатора. Те намаляват разхода на гориво, като автоматично затварят предния отвор, когато има по-малка нужда от въздух за охлаждане. В затворено положение системата подобрява ефективността на обтичането, като насочва въздушния поток около предната част на автомобила – встрани и отгоре. Така се избягва навлизането му в по-лошия от аеродинамична гледна точка двигателен отсек. Жалузите се отварят или затварят в зависимост от температурата на охлаждащата течност и скоростта на автомобила. Те например се открехват, когато автомобилът се изкачва по наклон или в градски трафик в горещо време. Жалузите се затварят при движение с висока скорост по магистрала, когато двигателят се нуждае от по-малко охлаждане.
Докато повечето автомобили днес са с постоянно открит отвор за охлаждане, Opel въведе частично прикриващи жалузи още през 2010 година. Те намаляват емисиите на CO2 на Astra ecoFLEX до едва 99 г/км (комбинирани емисии на базата на Нов европейски цикъл на шофиране). Междувременно компанията въведе тази технология и в други модели от гамата, като Insignia и Zafira Tourer.
Чрез комбинирането на фактори, свързани с температурата, електрическите консуматори и аеродинамиката, интелигентната контролна стратегия за отваряне и затваряне на горната и долната част – независимо една от друга – може да позволи високоефективно шофиране при всякакви условия на движение. Основното предимство на системата е намаляване на въздушното съпротивление с до десет процента, което след това се изразява в намаляване на разхода на гориво с около два процента в комбиниран цикъл или с до пет процента при движение със скорост от 130 км/ч.
Цялостните жалузи осигуряват и предимства по отношение на контрола на температурата, като спомагат за забавянето на охлаждането след изключване на двигателя и ускоряването на процеса на загряване след студен старт. Особено през зимата това има сериозно значение за намаляване на разхода на гориво и на времето за осигуряване на комфорт в интериора.
Opel планира да въведе първите активни аеродинамични жалузи в кратки срокове в напълно нов модел. Те ще бъдат последвани и от други технологии за намаляване на разхода на гориво и опазване на околната среда. За допълнителна информация изтеглете прикачените файлове.

 
Keywords:   opel
 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...